Free Widgets
Showing posts with label cerita. Show all posts
Showing posts with label cerita. Show all posts

Sunday, August 9, 2015

Pemakaian Braces? Damon Braces? Ini Cerita Aku.

assalamualaikum.
last post aku 17 April 2014.
dah setahun lebih tak ber-blog weh.
aku tak tahu apa jadi dengan blog ni.
aku tak tahu jugak kenapa hari ni rasa nak update jugak.
ntah, tak tahu kenapa.

hari ni aku saja nak kongsi,
ataupun kalau aku punya blog ni dah tiada pembaca,
cuma untuk simpanan dan rujukan aku masa akan datang.
you know what i mean?
sama juga macam kat instagram.
bila kau upload gambar, then satu masa kau ada masa lapang selapang padang bola,
pastu kau scroll balik gambar-gambar kat instagram kau.
pastu kau senyum sorang-sorang.
sama lah macam blog aku ni.
cuma blog ni malas kadang-kadang nak menulis.

ok cukup.
29 Mei 2015 aku mula bergigi besi.
lama dah aku berhajat untuk menyusun atur semula gigi aku ni.
dah kerja ni ada lah sikit duit untuk bayar bulan-bulan ye dak?
dah ada duit tu, masa dan keadaan pulak jadi kekangan.
alhamdulillah, gigi aku  berbesi dah dua bulan dah.

so, sebelum aku nekad untuk membesikan gigi aku,
sudah semestinya aku membuat serba sedikit
kajian/survey/soal selidik dan sebagainya
tentang pendakap gigi atau lebih mesra dipanggil braces ni.
aku ada terbaca iklan kat facebook satu klinik gigi ni
aku pun pergilah kat page tu,
tak cuckup facebook,
aku pergi lah search kat instagram
aku baca/tengok testimoni-testimoni para pelanggan/pesakit klinik tu.
selepas mengambil kira pelbagai faktor,
aku pun berjaya meyakinkan diri aku untuk menjadi pelanggan Klinik Dr. Smile kat Bangi tu.

pada yang tak tahu tu,
kau bukan boleh pergi klinik gigi tu hari ni,
hari ni jugak kau pasang besi.
kalau kau beranggapan begitu,
kau silap bro/sis.
mestilah ada beberapa sesi dahulu sebelum kata sepakat diambil
antara kau dan orthodontik kau untuk memasang besi.
ada beberapa prosedur yang perlu diambil.
kalau kau jenis beli fake braces kat instagram,
lepas tu kau suruh jiran kau pasang, tu lain cerita.

oh ya,
aku telah memilih Damon Braces (DB) untuk gigi aku.
what i can say about Damon Braces,
bracket dia kecik sikit compared to conventional braces tu
lepas tu, waktu temu janji kau hanya dua bulan sekali.
well, but it depends how it works on your teeth.
kalau bracket dah kecik sikit tu,
konon-kononnya kurang lah sikit ulser dalam mulut kau tu,
but still, kalau dah pakai braces siapa yang tak kena ulser?
sedangkan lidah lagi tergigit, inikan pula bracket dan ulser.
haaa, gitulah perumpamaannya.
macam aku, ulser tu sikit je, area gigi yg terkeluar dari landasan yg betul.
yang lain ok je.
DB ni jugak katanya 'self ligating system'
part yang ni kau kena tanya doktor gigi kau.
aku tak reti nak explain the mechanism or how it works etc.
plus, DB ni pun tak memerlukan kau bergaya setiap bulan
dengan pelbagai menukar warna getah celah bracket tu.
it's plain metal.
so, kalau kau tu jenis yang macam nak match kan warna gigi kau dengan baju kau setiap bulan,
lupakan lah DB ni. amik yang conventional tu.
joking.
selalu, kalau nak pakai braces mesti kena cabut gigi kan?
pada mulanya, aku kena cabut 4 batang gigi.
ya, empat ya. ini bukan gurauan.
bila aku dengar 4 batang gigi aku kena cabut.
hati ini mula terdetik.
betul ke aku nak pakai braces ni?
banyak dugaan emosi ya sewaktu memilih jalan untuk ber-braces ni.
masa appointment,
doktor tengok balik, cuma dua je perlu dicabut.
bila aku dah pakai braces dua bulan ni.
doktor kata, tak payah cabut dah.
sebab gigi aku menunjukkan prestasi yang baik.
good job gigi.
berapa pun gigi yang kena cabut,
ia bergantung kepada keadaan gigi masing-masing

i still remember what my doctor said to me after the braces have been installed.
"nanti awak makan je lah apa yang awak nak, janganlah makan bubur je, kurus pulak nanti."
memang betul.
right after gigi aku dah ada braces tu,
tak rasa apa, cuma rasa macam ada benda asing je.
malam tu masa nak tidur,
dia dah buat perangai.
berdenyut, rasa tegang je gigi kau.
bila aku tanya kawan-kawan aku yang pernah pakai braces.
diorang kata mula-mula pakai memang rasa sakit.
at least for two weeks.
memang serius rasa macam menyesal je pakai braces ni.
rasa macam, apa aku dah buat ni?
that's what i felt.
seminggu tu aku makan bubur je.
try jugak kunyah nasi,
gigi depan ni rasa ngilu dan macam tak kuat je gigi tu.
tapi selepas hampir dua minggu,
rasa ok dah. yelah, gigi tu nak ambil masa jugak kan.
tetiba kau pasang besi kat dia yang selama ni duduk dendiam tu.
ini apa yang aku rasa lah, lain orang lain pengalaman ye dak?

apa lagi aku nak cerita ni ek?
aku cuba untuk tulis semua pasal braces ni dalam satu post
malas pulak nak buat part by part.
next entry ni pun tak tahu lah tahun bila aku nak sambung.
ok lah,
bajet pulak.
untuk DB yang aku buat kat Klinik Dr. Smile ni
total semua adalah RM 6500.
kalau aku tulis RM 6.5K nampak banyak jugak ke?
ya, itulah jumlahnya sister dan brother sekalian.
downpayment RM 1.8K
then, every month RM0.2K sahaja.
tak termasuk x-ray, cabut gigi dan moulding ya.
kalau yang conventional,
RM5K saja total.

kat mana aku buat braces ni?
 - Klinik Pergigian Dr.Smile (Bandar Baru Bangi)
- Address : No.19A Jalan 15/1B, Seksyen 15, Bandar Baru Bangi, 43650, Kajang, Selangor
- Numb Tel : 0192432010
- Email : drsmile.bangi@gmail.com

Klinik Dr. Smile ni ada tiga cawangan.
Bandar Baru Bangi, Taman Pelangi Semenyih dan Bandar Sri Permaisuri Cheras.
kepada anda semua yang ingin mendapatkan perkhidmatan pergigian
silalah berkunjung ke klinik tersebut.

lepas aku dah ber-braces ni,
ada kawan-kawan dan bos aku tanya kat mana buat.
tapi diorang bukan pergi untuk pasang braces.
nak buat rawatan gigi sebab sakit.
sorang bos aku dan sorang kawan sekerja dah pergi membuat rawatan kat klinik Dr. Smile Bangi tu.
they give positive feedback.
amboi beriya aku promote klinik ni.
Dr. Shazleen, discount for me please. :)
aku cuba bagi cadangan je.
aku bukan duta klinik tersebut apatah lagi dibayar untuk membuat promosi.
cuma beri cadangan dan info saja.

panjang jugak aku menulis kali ni.
itu sahaja untuk kali ni.
bye.

nampak tak macam benda putih berbentuk gigi tu?
itulah acuan gigi aku sebelum proses pakai braces.
doktor akan study apa nak buat kat gigi kau guna model tu.


ini lah perbezaan DB dan Conventional braces. 

ni bila dah pasang kat gigi. tapi ni bukan gigi aku, google je ni. 
gigi aku terabur lagi, nanti dah cantik aku tayang. luls.




kepada brother mahupun sister yang rasa-rasa nak bertanya tu,
jangan ragu-ragu untuk tuliskan sebarang pertanyaan di ruangan komen dibawah ya?
insyaallah, saya akan jawab mana yang termampu.
please do comment down below. :)




copy url & shrare :)
like kalau suka. :)

Monday, February 11, 2013

Flower Boy Next Door, Another K-Drama.

assalamualaikum,
lama dah rasanya aku tak layan drama korea,
masa cuti ni, aku dah kehabisan stock movie,
so, tak tau nak download cter apa dah.
sekali ternampak lah satu k-drama ni,
bertajuk, 'Flower Boy Next Door'..
aku pun saje2 lah usha2, best ke tak cter ni,
kata hati berkata, 
"try download satu episod dulu.."
lantas, aku pun men-download-nya.

bila dah tengok satu episod,
oh, layan pulak.
sebab dia ada komedi2 sket,
so, xde lah boring.
kini, aku sudah pun menonton sehingga ep 10.
masih menunggu utk download smpai episod last.
tak silap, 16 episod kot.

kalau nak ditanyakan pelakon2 dia,
memang aku tak kenal lah,
aku tau tengok je.
tidak seperti kawan-kawan aku yg expert pasal arits korea ni,
semua dorg kenal,
tapi, yg aku noticed,
heroin dia ada pernah berlakon dalam cter
'You're Beatiful'..
mungkin korg dah advanced lagi drpd aku,
buat korg yg xtau nak layan k-drama apa,
you should watch this.
sape2 yg nak download tu,
try kat (sini)




pelakon FBND. kenal ke?

hero & heroin.

:)


like kalau suka! :)

Thursday, June 30, 2011

Menyesal Tengok Filem Rasuk!

assalamualaikum!
semalam,
kawan aku merangkap supervisor aku kat tmpt keje
ajak aku tgk wayang...
so, aku pon ikut je lah..
lagipon dah lama aku xg tgk wayang...
last aku g tgk cter Big Momma 3...
plan nak tgk cter hantu siam tu,
Ladda Land if i'm not mistaken,
tapi,
sampai2 je kat kaunter tu,
tgk Ladda Land xde...
hmm..
aku pon satu,
tak check kat website dulu...
pakai redah je..

ktorg pon dah xtau nak tgk cter ape,
tiba2,
member aku tu kata Rasuk jom!
aku pon bersetujulah..
aku mcm xkesah je,
mungkin sebab kempunan nk tgk Ladda Land td,
tgk la cter hantu melayu...
fyi, aku xpernah tau pulak ade cter ni...
Karak tu tau laa...



bila dah masuk panggung je,
tgk org brp kerat je,
hmphh...
dah tau dah...
mesti xbest cter ni...
skali tgk mmg pon...
menyesal aku..boring giler cter ni,
slow,
pastu asyek nak bercium je..
heh..
baiklah aku tgk cter Transformers ke,
Green Lantern ke, Super 8 ke,
seriously mmg menyesal!




so, pengajaran yg aku dapat smlm,
check dulu kat website or newspaper,
pastu jgn tgk cter yg kte xtau,
next, fikir betul2 sebelum buat pilihan...
kesimpulannya,
filem Rasuk memang boring, xbest!
sekian..


p/s: sampai sekarang rasa menyesal...

Saturday, March 19, 2011

Big Momma 3, Like Father Like Son

ohmaii, ohmai, ohmaigod!
laamaanyaa xupdate blog...
dah bersawang dah blog ni...
sorry readers yg menunggu entry baru blog ni...
aku xupdate blog ni hanya ada 3 sebab je,
first, bussy dgn hal2 yg berkaitan,
second, xde mood nak update entry,
third, xde internet connection...

ok lah...
setelah sekian lama tidak meng-update blog ni,
untuk entry kali ni aku nak wat review pasal movie yg aku baru tgk...
semalam,
aku bercadang nk tgk Hikayat Merong Mahawangsa,
macam best je cter ni kan?
tp dah full la pulak..
so, aku dan sahabat2 aku pon tgk cter Big Momma 3...
for those yg suka cerita2 lawak mcm aku,
i suggest u guys to watch this film...
sumpah lawak giler...
menangis2 aku gelak dalam panggung tu..
cter ni ada 'action' sket jugak..
tp, yg lawak tu mmg lawak laa...
cter ni best, sampai ost dia pon aku suka...
hahahaaa...
kalau yg belum tgk lagi tu,
jom tgk trailer filem ni jap...



kalau korg dah tgk cter ni,
mesti korg suka dgn lagu ni,








thats all,
thanks for reading...
have a good day!

Saturday, January 8, 2011

apa yang mereka fikir pasal anda?

good day everyone!
eh, korg pernah terfikir tak ape yg org disekeliling fikir pasal korg?
especially your friends, classmates, coursemates, roomates, etc..
kawan2 lama, kawan2 baru, musuh2?
hmmm...

lately ada satu fenomena kat fb,
yg main2 nombor ni..
mula2 aku pikir,
amende lah ni...
lama2 bila tgk, baru phm...
benda ni bgtau ape yg dorg rasa/tau/ingat pasal diri kita..
mungkin sedikit kenangan yg korg dah lalui bersama..

eh, eh..
aku pon ngade2 lah nak main benda ni...
saje je nak tgk ape hasilnye..
nak tengok tak? jom!

meh aku respon sket statement beliau ni,
ni kawan sekolah rendah n menengah..
mana ko tau aku buat byk kerja rumah yg kat rumah tu?
kerja rumah mmg lah kat rumah kan?
susah dpt org cam aku? hmm..
gadoh?hahaa..sgt xmatang..
oh, putrajaya?
aku pon happy gak lah dapat berbakti kat ko kan..
hehehe...

yg ni pulak,
ni pon kawan sekolah rendah n menengah..
waahh..terharunye!
aku wat kek tu semua sebab aku suka makan lah!
jumpa waktu raya senyum2 jea?
takot nnt org tau hubungan kita laahh...
tett..giler statement..lol..
aku kan pemalu org nye..
mungkin sebab tu lah...
hehehe...
yup, kita kawan dah lama...


ni coursemate aku...
hahaa..adik ct nurhaliza?
cerewet ke? contoh?
wahh..
promote aku ke?
hahaha...
thanks anyway nana chan!


thats all...
korg ada terfikir tak ape yg dorg fikir pasal diri korg?
hmm?

Tuesday, January 4, 2011

'Karak' Filem Seram Terbitan KRU Production.

salam, bloggers!
korg suka tgk cter seram tak?
suka?
eh, eh..
tak lama lagi ada satu filem seram terbitan KRU Production.
filem Karak Jalan Puaka..
arahan Yusri Abd Halim...
b4 this,
KRU Production ada terbitkan filem fantasi, action, etc...
this time horror movie pulak..
pelakon?
stakat yg aku tgk kat trailer ni,
Shahir AF8 ngn Nadia Mustafa je yg aku perasan,
waktu tayangan xpasti lagi bila...
so, jom tgk trailer filem Karak ni...

so, what do you think?
agak2 seram tak?

Monday, June 14, 2010

dunia baru reunion

hai...
eh, korg pernah tgk cter dunia baru tak?
alaa..
yg dulu2 famous kat tv3 tu...
pastu kluar filem plak...
dan sekarang,
ade sambungannye lagi...
bukan kat tv3,
tapi kat gua.com.my
kena tgk online laa...
tajuknya,
dunia baru reunion!
aku ske layan cter ni sbb lawak...
stakat ni baru ade 4 episode kat website tu..
cter ni pendek2 je...
1 episode dalam 5-6minit je...
xtau la asal dorg wat camtu...
aku pon baru tgk td
dan dah abes pon semua episode...
nak tgk?
klik bawah ni:



nota lutut: pas ni aku tak dpt online ntok beberapa hari, aku pergi sabah bha...so sape2 yg rajin tu tolong la jenguk2 kan blog ni ye? up traffik ke, klik2 encik nuffnang tu ke? thanks kawan-kawan!

Wednesday, May 26, 2010

bukan hikayat putera syazlan tapi. . .


salam semua!!!
ari ni dok lepak2 kat gb,
pastu selongkar la youtube...
skali nmpak lah 1 trailer filem Malaysia yg akan ditayangkan xlama lagi...
filem 'THE MALAY CHRONICLES : BLODDLINES
kalau org melayu panggil 'merong mahawangsa' je...

sebenarnya filem ni diadaptasi kan drpd karya sastera yg bertajuk
'hikayat merong mahawangsa'
aku sendiri pon xpernah kaji/baca hikayat ni...
apa yang aku baca td,
hikayat ni menerangkan asal usul raja-raja negeri kedah...
nak tahu lebih lanjut pasal sejarah hikayat ni boleh klik sini...

ni la buku 'hikayat merong mahawangsa' tuu...

okeh,
rasanya ni satu usaha yg baik yang cuba diketengahkan...
ye la, org yg kurang tau sejarah cam aku ni
dpt la tau serba sedikit sejarah kat malaysia ni...
tahniah lah kepada team KRU yg bersungguh2 menerbitkan sebuah filem mcm ni...
juga kepada yusri yg mengarah cter ni....

drpd trailer yg aku tgk ni,
agak hebat jgk la cerita ni...
ala2 filem troy...
rasanya filem ni boleh jual kat international...
xnak byk buang masa lagi,
sape yg belum tgk trailer filem ni,
jom kte tgk sama-sama...




Thursday, May 13, 2010

meneroka mencari pengubat kebosanan


oh, sungguh bosan sejak kebelakangan ini...
mcm biasalah,
cuti2 ni...
dok depan laptop,
dgn fb nye, blog nye, dan ntah ape2 lagi...
kat fb tu asek la log in dan log out beberapa kali...
ni memang biasa la time cuti2 sem cam ni...
bila xde cuti sebok merengek nk cuti...
bila da cuti berbulan2, dah sebok kate boring and what so ever...
kan?

ok kot mukadimah seperenggan tu...
sebenarnye dalam bosan2 tu,
aku g usha2 cter korea kat tempat biasa...my soju...
dah tu carik la cter ape yg rase2 cam nk tgk...
aku amek tajuk cter tu carik kat youtube...
haa..ni la kesan yang paling besar pengaruh rakan sebaya pada aku...
slalu aku mintak copy kat member2 je..
tp kali ni, aku carik sendiri...
hmmphh...

ok lah,
tajuk nye personal preference atau pon personal taste...
sebab kat youtube tu ade dua tajuk, tp cter nye same je..
aku pon xtau la cter ni best ke x?
sebab aku pon baru tgk 1st episode...
biasalah, kalau tgk kat youtube...
haruslah besabar tggu buffer...
tu baru tggu buffer belom dugaan yg dtg 
mcm yg aku penah cter dulu kat sini...
aku xtau la kalau korg dah tengok ke belom...
tp biasalah,
aku kan lambat sket tau pasal cter2 korea ni...
xpon aku yg dah tgk dulu..
ape2 lah...
sorry la, mungkin org yg xminat cter2 korea ni akan bosan baca entry ni,
xpon xbaca langsung...
oh pelakon2?
tgk je gambar ni lah...
kenal ke??

ok..jgn terpenagruh dengan poster cter ni eh?

haa...
ni ade sket buah tgn ntok korg...
trailer cter ni..
klik2 je kat button play tu...
kat skolah dulu ade ajar mende ni kan?


xtau nk ckp cter ni best ke x...
jom lah kte mengisi masa cuti ni tgk cter ni...
boring2 kan?

Wednesday, April 28, 2010

lagi cerita korea yg aku dah tgk..korg da tgk?


eh, korg da tgk blm cter korea ni??
Lady Castle...
bg yg minat je la...
yg xminat tu anda boleh skip baca entry ni...
seperti biasa,
semua cter korea yg aku da tgk mesti masuk blog aku...
sebagai contoh:
partner,
youre beautiful...
nk rekemen kan kat korg...
ye la lagi2 tgh cuti skng ni kan??
sejak2 berkecimpung jd peminat cter korea ni,
ade je cter baru mesti rakan2 ku akan merekemen kan kat aku...
aku pon rembat je la..

ok2...
cter ni ade lawak2 sket..
yg lawak2 ni yg lebih menarik perhatian aku...
senang cter korg bace la synopsis cter ni...
nah amek ni..


Of the high-rolling top 'hot celebrities' of the wealthy upper class in Korea's high society, Kang Hye Na is the one desired by the men, feared and hated by the women. Being the only successor to the largest conglomerate company, Kang San Group, Kang Hye Na has both the looks and the background. She is the owner of the ‘Lady Castle’ and lives a ‘princess-like’ life with her servants.
Until one day, out of pure coincidence, she comes across Seo Dong Chan who turns her life upside down. Not only does he make her do community service, he even kidnapped her... and now he's the new household manager!!! Even after stepping on him, crushing him and biting him, he still doesn't run away. She may have finally met her match...

emm..
pandai2 lah korg translate dlm bm...
tp korg terer english kan??
MUET sume band 6...
kan2??
hehehe...

pelakon2?
walaupun byk gak cter korea yg aku da tgk,
tp aku tetap gagal utk mengingati nama2 pelakon nye...
ke korg lebih tahu??
ni die...


td aku tgk kat my soju,
cter ni xde lah...
so pandai2 lah korg carik cter ni kalao nk tgk..
xpon meh amek kat aku...
ok...
tu je..
bye!

Friday, March 12, 2010

partner.


dalam kesibukan yg lepas,*sibuk la sgt!
sempat gak aku tgk cter korea...
tajuk?
PARTNER...
cter pasal peguam2...
ni pengaruh rakan2 sebaya la ni...
dorg kata cter ni best,
pantang kene rekemen...
meh sini aku nk copy cter tu...
hahahah....
cm cter korea biasa,
ada 16 episod semuanya...

ok..
bg aku cter ni agak slow sket pd permulaannya...
barangkali utk introduce cane cter ni bermulaa...
tp start episode 6 baru rasa syok sket...
xtau la org laen, tp aku rase cmtu laa...
cter ni ada serius, lawak, romance, etc...
drpd 5bintang aku bg 4 la...
cukup x??
cukup la tu..
okeh...
pada sapa yg nk tgk,
kat online pon boleh,
tp phm2 la....
slow kan??
click here kalau nk tgk online...
kalau nk copy die aku ade...
owh lupa...
pelakon2 die?
tgk je kat bwh ni...
coz aku xtau nama dorg...
barangkali korg lagi arif pasal pelakon2 korea ni...




para pelakon "partner"...


antara scene dlm partner...

itu sahaja dr saya...
bai-bai...

Thursday, December 17, 2009

:the end:


setelah pelbagai dugaan yg aku tempuhi...
segala onak duri ku lalui...
lautan api ku renangi...*ayat cam poyo...
akhirnya.....
dapat gak aku me'khatam'kan cter youre beautiful....
hahah....
sgt2 lega...
pas ni ni da xtau nk wat pe lagi ntok mengisi masa2 lapang aku nii...
kalo da suka tgk satu cter tu haruslah bg diriku ini utk mencari sound tracknye...
baru je memuat turun ost cter ni...
wahaha...
promise,
without word...
still...
group A.N JELL...
pig rabbit yg sgt comell...=)
sgt enjoy tgk cter ni....
5 star la aku bg...






*thnx to capiq yg rekemen cter ini....kalo de cter lgi, jan lupe btau aku...=)

Tuesday, December 1, 2009

:: giler puas! ::



entry b4 ni aku cter pasal aku g jln2...*jln2 la sgt kan?
but this time,
lebeh kurang same cm jln2...
ape yg aku wat ari ney?
aku g tgk wyg...
sgt2 la puas aku g tgk wyg td..
nape?

aku tgk 2 movie skali...
aku xtaw la kalo korg penah wat mende ni...
for me,
this is my 1st time...

aku g bedua je..
ngn youngest brother~
yg laen tanak ekot...
aku tgk kat jusco Bkt Tggi je..
malas la plak nk g jejaoh...

dr rumah gerak dlm pkl 9.50...
sampai pkol 10.20, parking n terus la beli tket...
show start pkl 11.45...
1st movie,
2012...
bila da tgk, best gler...
tersgt lah suspen...
xsenang duduk aku kat dlm cinema tuh...
wey, best!
giler kentang!



haha...
next....
abes cter tu dlm pkl 2.20...
adek aku kate..
"jom tgk new moon lak.."
tanpe berfikir panjang...
"jom!"
heheh...
beratur lagi...
beli tiket...
agak ramai la org time tu...
aku amek show yg pkol 2.45...
da la xsemanyang lagik...
"lift mane lift?"
"haa.. tu..jom cepat!"
carik surau....
abes solat, terus je berlarik g cinema..
pasal new moon ni plak,
at first cm slow sket cter die...
aku xbrp nk phm...
tp da lame sket ok laa...



twilight~new moon...


balak dlm cter ni...Robert Pattinson a.k.a Edward Cullen~


awek dlm cter ni..Kristen Steward a.k.a Bella swan~
yg aku nk marah,
time beli tiket tu kan?
die tunjuk sume sit da penoh...
except yg bahagian depan skali....
time tu pon aku cm pkai pilih je...
pastu byr...
aku ingt kan betol la..
ish, ramai gler org tgk new moon  ni..

time da msk dlm tu...
aku pon terus la ddk kat dpn skali tu...
test la duduk...
bapak la...
baru kejap duduk,
da saket tengkok...
tgk tempat laen cm kosong je...
aku pon bermonolog dalaman la...
"maybe dorg msk lambat kot...jap lagi penoh la tu..."
sit blakang aku tu sume kosong...
aku pon layan la dulu movie tu bbrp minit...
hadoi,
xboley jadik..
tgk blakang still kosong..
c****a betol...
menipu je ...
kate penoh, tp yg hado!
aku pon ape lagik,
tanpa segan silu,
aku pindah la tempat...
kalo x,
balik kang drive mendongak la aku jwb nye..
asal dorg wat cm tu eh?
sengal amat!

pastu g makan jap..
then trus la balik...
sampai rumah,
mak aku tnye,
asal xtgk 2,3 movie lagi?
aku jwb la,
cadang mmg nk tgk pon...
tp dlm cinema pon da call..
phm2 la...
hehe...=)

*sgt puas! kepuasan yg tersangat puas....bile lagi dpt wat cani...best dowh! haha..sape2 nk tgk wyg tu ajk la aku..

Friday, November 20, 2009

.:gold digger:.

skng ni tgh byk filem2 yg best kat panggung...
mcm2 laa...
xkire local or international movies...
byk la movie yg aku nk tgk...
(mukadimah harus ade)

bercakap pasal filem neh,
smlm la...
aku baru je tgk 1 cter ni...
best la jgk...
enjoy & fun...
teringat jgk la jokes yg ade dlm filem ni...
dan meber2 aku pon terpengaruh dgn jokes filem ni...
hahahah...
title: pisau cukur a.k.a gold digger...

honestly,
aku mmg xterfikir pon nk tgk cter ni...
walaupun byk promotion yg dorg wat srh org ramai tgk...
ntah, i dont feel i wanna watch it...
rase cm xbest je...
coz byk movie laen yg aku nk tgk...
phobia2, 2012, palnet 51 etc..
ala...cter melayu time nk raye mesti ade kan??*thats the truth..
dorg ulang2 balik...

tp member2 aku yg laen nk tgk cter pisau cukur ni gak,
aku pon ekot laa...*best ke cter ni?? argh..tgk jela..
org kate kalo tgk ape2 cter je kat cinema tu,
semua pon best...
betol ke?
i dont think so...*sometimes, maybe...


then, bile da start je cter tu...
rase cm ok je cter ni....
not bad la...
pepatah inggeris ade mengatakan
dont judge a book by its cover...
betol la tu...
ni la antara pelakon utama filem pisau cukur ....
nak tau details pasal pelakon ni dan watak yg dorg pegang?




maya karin


fazura


eizlan yusof


aaron aziz


shahredza minhat (new comer)

xkesah la org nk ckp ape...
bg aku,
cter best....
sape blm tgk g la tgk...
sinopsis?
nak tau details pasal pembikinan filem ni?


so kalau korg da tgk cter ni komen laaa...
thats all from me..
adios!

Wednesday, July 22, 2009

cter ape?

halooo...lama bah aku xtulis blog ni...(sabah sleng)
sejak da smbng blaja ni...bz sket la...(poyo jek..)
slalu aku tulis blog kat umah je..
skang ni kat libry....
ari ni klas abes awal ( oral interaction skills)...so,member dtg cni nak siapkan assignment, tp aku da siap da..(dak rajen kan??)haha..so, diri ini terpanggil untuk menulis blog ini yg lama sudah ku tinggalkan..sebebnarnye aku nk cter time mggu orentasi UPM dulu, tp susah la nk bukak sume dokument2 pasal mende tu...nnti kat umah la aku tulis eh??
siang td ade practical @ amali kelas biologi sel dan genetik..saket mata aku asek dok tgk mikroskop tuh..oren je mata bile tgk mende laen..da la kene tgk byk slide, pastu kene lukis lagi(mcm xbese jek..)lecturer aku name die Dr. Maheran, tutor name die cik mas muniroh...kalo org salah sebut name die mesti die betolkan..die ni dulu blaja kat US..kos ape, aku xsempat nk interview..gaye die kan..mcm yuna...ala..yg feymes ngn lagu 'and actually'( dan sebenarnya) tu..aku da xtatu nk tulis ape lagik le..nak g layan facebook lak..nnti la aku smbng balek..bye2!


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...