Free Widgets

Wednesday, July 29, 2009

mahasiswa 1 malaysia?

haa...cam pelek kan aku nk cter pasal tajuk kat atas neh??
sebenarnya ni program MPP UPM...program ni melibatkan hampir seluruh IPTA yg ade kat m'sia ni..program ni kire menyokong pm kte datuk seri najib..ade 3 siri, siri pertama iaitu bersama kementerian belia dan sukan, siri ke-2, bakti siswa, siri ke-3, penyerahan resolusi....

sebenarnye aku pon terjebak ngn program ni..cane?sesudah menjadi exco alumni dan kolegiat kolej 15...mula2, pengerusi exco msg kate aku terlibat sepanjang program ni...(ntok siri pertama je)start jumaat malam smpai ahad tgh hari..time tu assignment xde lagi, so aku pon join la..( nk carik experiece la konon!)

jumaat mlm tu kat dewan besar...start dlm pkl9...sesi bersama menteri belia dan sukan, Datuk shabery chik...so, wakil2 ipta bekumpul la kat c2,kire sesi soal jwb ngn menteri la...pastu, esk paginye, pembentangan kertas kerja oleh Dr. Sarjit (fakulti ekologi manusia,UPM) dan YDP MPP USM...dah abes mende ni, smbng tgh hari lak..ade siaran langsung program bual bicara 'Generasi Y' kat RTM...da tentu2 topik nye pasal 1 malaysia kan??
pengacara:awal ashaari
panel 1 : pengetua kolej2 kediaman
panel 2: timbalan pengarah program mahasiswa 1 malaysia

set program bual bicara generasi y (agak blur hp cap ayam..)

haha..carik mane aku..selit2 je..


sempat gak nk interframe...hehe..

lepas je talk show ni, solat asar, pastu??
ahaa..waktu yg ditunggu2..
paintball...
nak kate batak tu xla...tp excited la first time meyh!! mmg syok la...yg best nye F.O.C...
ingt senang?? brother tu kate agak mahal la kalau nk men kt luar..tp, b4 maen dorg bg briefing dlu...kalau salah maen bahaye gak mende ni..1 group 5 org..group aku 4 laki,1 pmpn...yg dak pmpn ni da bese maen, so die la yg ajar sket2 kt ktorg....sume org dpt maen skali je..tp aku ngn dak pmpn tu maen 2 kali sbb ade group yg xckp org..1st game kalah, 2nd game menang! haha...terer x?tp kan aku kene tembak skali kat peha(tp xpecah la paintball tu, kalo x kire out)...seyes sakit dowh! rase pedih je...
bile balik tgk da lebam...sminggu bru ilang..tp mmg best la...spe yg blm try g la try..


amk gmbr sndri jek...haha...

ni la tmpt kejadian...paintball...best2!

tu je kott...ade cter lg aku tulis lagi...
see ya!



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...