Free Widgets

Sunday, October 4, 2009

Ketupat.rendang.bahulu.semperit (part1 )


Hai3…skang pon da separuh syawal, maknenye? Tggl lgi 15 hari lagi la boley raya…ckp pasal raya, entry kali ni kire cter raya aku lagi laa…but dis time, raya kat kolej…kolej 15,UPM…

Ingat lg x? entry lepas2,aku de cter yg aku ni ajk exco alumni & kolegiat kolej15 kan? Antara job2 yg exco aku kene laksanakan ialah program2 cm annual dinner ntok last year students, jamuan hari raya & mcm2 lagi event2 yg seangkatan dgn nye…

Baru2 ni ak di beri kepercayaan menjadi Pengarah Program Sambutan Hari Raya Kolej 15…aku pon cm xcaye aku memegang jawatan yg agak besar tanggungjawabnye..tp xpe, new experience for me..byk yg aku blaja sepanjang handle bende ni…mmg xdpt kat mana2..

Preparation ntok event ni ktorg da wat lame gak la..boley kate b4 puasa lagii..keje giler la kalo nk prepare last minute…mcm2 la kene wat..yg penting, paper work…1st paper work aku hantar da kene reject…adoiyai…da kene reject mesti la kene wat balik…ade salah sket pon kene wat balik..salah ejaan pon kene wat balik! Bile da approve tu, ktorg poroceed la dgn keje2 seterusnya..anatara benda2 yg perlu dibincangkan; tema,menu,tarikh,tentative program, persembahan,ajk2 yg incharge,sponsor,&byk lagi laa..mmg bz sepanjang proses persediaan ntok majlis ni..naik turun ofis kolej 15,nk kompem kan itu,ini..jumpe pihak pengurusan kolej, wat senarai jemputan(VVIP),call dorg balik,dtg ke xdtg…Byk benda nk difikirkan…mmg byk rintangan dan dugaan nak laksanakan majlis ni…tp dgn ade nye AJK2 yg membantu aku, ringan gak la sket…time menjelang majlis ni, mmg bertambah2 bz…setiap malam, tdo mesti dlm pkl2 dan keatas…nasib bek kelas aku, hari2 pon pkl 10…kesian agak kat member2 yg kelas pkl 8 tuu..tambah2 kalo dorg ade test keesokan nye…

Semalam, 3 oktober 2009, 14 syawal 1430H, berlangsungnya majlis yg dinanti2kan…kite start cter dr pagi la eh?majlis ni start pkl 8.30mlm…tp pg tu ktorg da ade kat DEWAN PUTRA 2 da…setting stage, dewan, sume2 la…dlm tgh hari tu, ktorg masak ketupat…petang tu, masak lemang plak..nak tau pe menu2 malam tu??sume nye sedap2…

  • Ketupat
  • Rendang:ayam&daging
  • Lemang
  • Soto
  • Laksa johor
  • Sate
  • Kuih raya
  • Kambing bakar@kambing golek

Sumenye best2 kan? Yg paling special kambing golek tu la…pe lagi nak cter eh??ehm,petang tu dlm pkl 6 tu ade rehersal…pastu balik bilik, siap2…dlm pkl 7.45 aku g dewan…settle kan caterer, tolong2 dorg sket, pastu pkl 8.20 da ade org dtg…jemputan ktorg meliputi semua pengetua kolej kediaman,semua pengurus&penolong pengurus kolej kediaman, felo2&staf2 kolej15 & Timabalan Naib Canselor(TNC)…

Memandangkan,malam tu kolej17 pon wat majlis gak, TNC dtg agak lambat sket la…tp makanan still byk..malam tu ktorg bkn makan,makan&makan je…mlm tu ade lucky draw, pertandingan menganyam ketupat, persembahan live band, sesi karaoke lagu raya & King & Queen of da night..yang paling mengujakan, malam tu wakil reporter dr surat khabar KOSMO dtg wat liputan pasal majlis ktorg…sempat gak la aku diinterview oleh reporter tu..1st time kne interview neh..heheh..dorg kate majlis ni dorg nk bg 2 pages..gler ah..terharu rasenye!(nanati kalo da kluar paper, aku tunjuk kan keratan akhbar nye eh??) malam tu jgk 3 org foreigner dr Jordan join skali..(student UPM gak) dorg pon join pertandingan menganyam ketupat tu…tp da tentu2 dorg xreti anyam kan??aku sendiri pon xreti…majlis tu berakhir kira2 dkt pkl 11.30 la…pastu dak2 AJK yg laen dok memekak karaoke lagu raya…then, malam tu jgk ktorg kne kemas dewan…damn tired! Ye la, dr pagi bekerja..da abes berkemas tu dlm pkl 1 kott…pas tu balik bilik la…mandi, solat pastu tidoooorr…leteh2..rase lega sgt2 bile majlis ni da abes…alhamdulillah,semuanya berjalan lancar…now I know how hard to organize such a big event like this…

Lastly, saya Muhammad firdaus bin rosli ingin mengucapkan jutaan terima kasih kepada semua AJK yang terlibat bagi menjayakan majlis ni terutama kepada Abg. AJ , Kak Ida, barisan MTM kolej, pihak pengurusan kolej15, felo2, semua ahli exco alumni&kolegiat kolej15 dan semua jemputan yg sudi hadir pada malam tu..terima kasih sekali lagi atas segala kerjasama & pengorbanan anda sepanjang menjayakan majlis HARI RAYA KOLEJ 15 “KETUPAT RENDANG, BAHULU SEMPERIT”…



carik, mane name aku...(belagak!)


keadaan dewan,blm complete lgi..


diskusi japp...

dorg tgh naekkan backdrop..

ketupat ni masak sndri..
ngn ajk exco alumni...

ni bkn vavi panggang, tp kambing panggang okay!


coursemate ku yg sudi hadir mlm tuh..

3 gadis...

Timbalan Naib Canselor datang gakk..maseh TNC!

Suasana malam tuu..


AJ ngn Cik Lyn(pen. pengurus kolej15)...

senyum je..

ngn kak lily..


barisan MTM Kolej 15...


nanti aku upload lagi gmbr2...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...