Tuesday, October 16, 2012

Carbonara daripada Pasta Percuma

assalamualaikum..
ni pun minggu lepas punya cerita,
masa WHR walkathon hari tu,
ada dapat goodies,
dalam goodies tu ada dia bagi pasta,
kami berlima, setiap sorg dapat sebungkus,
total ada lima lah kan,
macam rugi pulak kalau pasta tu dibiarkan begitu saja,
jadi kami mengambil langkah drastik untuk memasaknya,
xdelah drastik sangat sebab masak keesokkan harinya,
cuma idea tu je memang drastik dan bernas.
haha..

nak masak bolognese mcm dah biasa,
jadi kami bersepakat untuk memilih carbonara,
memandangkan kelengkapan memasak tidak sempurna,
kami cuba meminimisekan bahan2, janji sedap.
tapi kami masak dua version,
satu yang berkuah,
satu lagi yang goreng ala-ala makcik2 yang masak char kuey teow..
pakai campak2 je kaedahnya..
jadi, tanpa berlengah lagi,
jom tengok gambar-gambar spaghetti 
yang bisa membuat anda semua terliur..
amboi, dah macam fedtri yahya dah..
cukup.


beli prego je.. 

sosej dan udang.


ribbon pasta.. apa ntah nama dia..


kuah carbonara 

goreng version

berkuah version




No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...