Free Widgets

Monday, August 3, 2009

marhaban~

its a long time dat ive never attend a kenduri cukur jambul/marhaban or watever they said nowadays...
it started when, my aunty nak cukur jambul cucu die[ my cousin's daughter-along]...her age is about 6 months.. the 1st day i met her[ my cousin's daughter-ilysha], she juz look like other babies that just keluar dari perut mak masing2...i mean, bile tgk baby2 ni sume muke sepesen jek...rite?haha...but, when quite a long time i didnt see her(maybe a month),wat a surprise! she was changed! changed mean,her appearence la..she's become more cute ;P da gebu da pipi die...berisi..comel..comel..comel..
ok la, lets talk about the kenduri..
kenduri ni xla wat besar-besaran...my aunty invite sedaremare terdekat,n jiran2 die je..since their house near from my house, my parents g dulu tolong2 la...then, bout 11am, bru la i n my bros g sane...i tot da ramai da..apparently, nobody pon! my parents, my aunty's family and babysiter ilysha...so, i pon menyibuk la masak2 kat c2...then, kak anem asked me to follow her to buy a few buckets of ice n take the cakes...ok..
the marhaban started at 12++...i didnt see wat happen inside bcoz, sume pmpn yg bermarhaban kat dalam tu..mostly makcik2..heheh...segan2...lgpon, quite bz kat luar tolong angah...kalau ade kenduri mesti ade 'penanggah'...yg tolong bersih2 kan meja, angkat pinggan and all that kind of things lah..and that is my job on that day...
marhaban pon da abes...so, i pon balek la..solat zohor...time rilex2 jap tgk watching tv, suddenly, the phone scream! tepon pon leh menjerit...along asked to take kueh2 from mak som...(makcik yg jual kueh kat depan ni..) ok..about 3pm, i n my mom took the kueh2...
ptg tu,after asar, tahlil...after tahlil, makan!haha..mcm2 ade! laksa,soto, kari,pulutkuning, etc..after eveything was settled, kami pon balik la rumah...berplastik2 makanan kami 'take away' ..byk lebih..everyone was hell tired...hahaha....
ok la..till here..
see ya!



ilysha~comel kan? hehehe...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...