Friday, March 15, 2013

Macaroon Angan Ku Musnah!

assalamualaikum,
langit tak selalu nya cerah,
bumi mana yang tidak ditimpa hujan,
aku rasa aku ni memang dah terpengaruh dengan ayat-ayat novel,
ataupun teringat masa nak amek spm dulu,
masa buat karangan sedaya upaya cari ayat-ayat bombastik.
konon.

alkisahnya,
couple weeks ago.
aku try buat macaroon.
dessert dari perancis tak silap.
bila tengok resepi,
takdelah susah mana pun.
sebab, ada desas desus mengatakan,
susah nak buat macaroon ni,
jadi, aku pun semacam tidak yakin dengan hypothesis tu,
amboi.

jadinya, aku pun mengambil langkah untuk menjayakan satu experiment.
membuat sendiri macaroon di rumah.
nak dipendekkan cerita,
macaroon anganku musnah.
dalam erti kata yang lain.
tak jadi.
kalau rupa je tak cantik,
aku ok lagi.
ni, rasa pun macam apa dah.
tak boleh nak makan langsung.
boleh kata macam kalau kau makan masuk mulut,
lepas tu kau puihh, ape benda ni.
lebih kurang macam tu lah rasa dia.
haih.
aku pun berfikiran positif lantas menerima
hypothesis yang aku ragui sebelum ini.

ni la orang kata guru tu penting.
kalau setakat baca buku je,
takut-takut tak betul.
jadi, siapa yang nak jadi guru aku ni?
kita tinggalkan dulu persoalan tu.


ni sebelum dibakar.

selepas dibakar. terbakar.



like kalau suka! :)

2 comments:

Syafiqah. said...

Sama weh. Smlm pun tak jd. Macroon tak naik, jd mcm gula2 asam keping tu je

::dAuZsHaNLeY:: said...

Syafiqah.: haha.ok lah kau punya jadi gula2. yg aku punya ni rasa gula pun xde. aku xtau lah apa jadi masa buat adunan tu.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...