Tuesday, April 9, 2013

10 Golongan Yang Menzalimi Diri Sendiri.

assalamualaikum,
entry kali ni aku nak share satu artikel yang aku baca
dalam majalah Solusi bulan Mac.
tentang 10 golongan yang menzalimi diri sendiri.

1. apabila berdoa, tidak mendoakan orang lain.
2. tidak membaca al-Quran.
3. apabila masuk ke dalam masjid, tidak menunaikan solat tahiyatul masjid.
4. tidak memberi salam dan berdoa untuk ahli kubur ketika melalui kawasan perkuburan.
5. tidak menunaikan solat jumaat apabila tiba di sesuatu tempat.
6. tidak mahu menuntut ilmu apabila orang alim datang ke tempatnya.
7. tidak bertanya nama seseorang ketika bertemu.
8. tidak memenuhi undangan apabila dijemput menghadiri kenduri.
9. pemuda ynag tidak mahu bekerja dan belajar.
10. makan sehingga kenyang, tetapi membiarkan jiran kelaparan.

antara 10 perkara ni,
ada la jugak yg aku tak aplikasi kan.
kadang-kadang, benda tu simple je,
tapi tak buat.
but, i'm trying to improve myself.
to be a better muslim.

kalau anda semua ada yang kurang jelas antara kesepuluh perkara diatas,
molek lah kira nya, jika anda berjumpa dan bertanyakan hal tersebut dengan orang yang bijak pandai mengenai hal-hal agama.
gituu.. :)

just sharing.


like kalau suka. :)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...