Free Widgets

Friday, March 26, 2010

sponsored vacation






hai3...
lama da xbercerita kat sini...
bercakap mengenai percutian,
mmg lama aku xg bercuti dgn kwn2...
lagi2 kalau disponsor/ free of charge...
oh tuhan...
seronoknya!

okeh...
lets start...
hari khamis lepas,
19/3/2010
pukul 12.30am
kami bertolak dr kolej...
terus ke Teluk Segadas,Pulau Pnagkor...
oh ya...
ni program kolej saya...
KEM GEN15...
actually this trip is not just a vacation but it is a course...
but for me i treat this 'course' like my vacation with my friends..
kursus ni dikendalikan oleh  BTN,
fasilitator nye pon ade yg ex-UPM dan ade gak yg masih belajar...
content kem ni cm bese la
LDK, games dan aktiviti kat dlm air( ni yg best)...





ni tgh kat dalam bas nk gerak dah....
terus ke teluk batik...
ktorg xg lumut..
yela..
slalu org kalau nk g pangkor g lumut naik feri...
smpai la pangkor...
tp kami tidak...
kami hanya menaiki bot nelayan/tongkang...
bukan xde bejet,
tp jimat masa and dr teluk batik tu lg dekat kalao nk ke teluk segadas tu...

baru tiba di teluk batik...

sedang menaiki bot nelayan...

xingat ape yg sedang aku perkatakan...tp muka tetap pandang kamera..=)

haruslah mengambil gambar sendiri...

ade juga yg naik bot laju...pastu basah...hihi..


mmg best naik bot nelayan ni...
open je...
boleh je celup kaki kat dalam air sambil menikmati pemandangan...
best2...


indah....

pasir yg putih di teluk segadas...


da sampai kat camp site,
ade sket briefing,
then aktiviti...
LDK...
ptg tu baru la mandi laut....
hari kedua....
byk kpd games...
bina istana pasir, main baling tin kosong, main tutup2 mata etc.
time mandi laut pagi dan petang...
mmg kami xmensia2 kan la waktu mandi tu...
ade gak yg berkayak...

ahaa...jalan la meraba2..dgr cter ade yg teraba bulu kaki fasi?? 
betol ke??geli x? hihi..


kena dera..hahaha...

ni group aku...kump1..
mula2 main da menang..
hoho...pastu?
group kami menang 1, kalah 1, seri 2..

ni la group 1...yeah!

ok hari last,
xbyk aktiviti...
2 aktiviti je pg tu,
sbb kami semua bertolak pulang tgh hari...
tp sebelum tu,
ade peristiwa berlaku....
malam last tu,
hari hujan....
boleh tahan gak la lebatnya...
kalau dah hujan tu tau2 la kan...
khemah aku masuk air....
oh tuhan...
dlm kol 5.30 tu aku tersedar,
ape basah2 ni?
oh, air hujan telah memasuki khemah ku...
beg aku haruslah basah tp xkritikal...
aku dan teman se khemah aku pon berpindah la kat surau...
surau yg open...
sejuk kot...

ok2...
hari last kan?
haruslah ambk gmbr semahu-mahunya...


kawan2 saya...

ni some of my group members...

dgr arahan ketua kau tu...


ade satu part yg menarik,
dimana aku menjumpai sejenis binatang yg mcm gamat...
tp bukan...
nama binatang ni 'timun laut'...
digunakan utk wat nasi lemak instead of pakai timun biasa...
oh, joking...=)
benda ni kat celah2 batu besar kat pantai tu...
lembik2 je...
jelly like structure...*da mcm blaja bio je..
kenyal2...geli2...
sgt seronok bermain dgn binatang ini...
kalau binatang ni takut dia akan pancutkan air...
mcm air ken**** tu....*hahahah....
xpon, beliau akan mengeluarkan lendir berwarna putih....
agak sticky...


ini la timun laut yg diperkatakan td...yg kat depan 2 ekor tu 
abi ngan umi...blakang tu anak mereka...
1 happy family...

ni yg aku pegang...lembut je...

mari teruskan bergambar...
bila lagi kan??

coursemate ku bersama encik saiful (yg pakai baju alif, ba, ta tu)

jom snorkeling...

gmbr beramai2 sebelum naik bot pulang...

last skali kat lumut, shopping jap sebelum bergerak terus ke kolej...

mmg enjoy gler kat sana...
serius best!

terbaiklah!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...