Sunday, August 22, 2010

berbuka puasa bersama warga OKU

salam semua...
agak lama gak xupdate blog ni...
byk benda nk cter sebenarnye...
tapi mggu lepas byk test kan...
so kne concentrate sket lahh...

ok2...
straight to the point...
korg pernah tak berbuka puasa dengan warga OKU?
sape pernah?
semalam aku sempat join program berbuka puasa
bersama anak2 OKU kat Kajang...
program anjuran sekretariat kerohanian & perpaduan kolej aku...

sampai2 je kami disambut mesra dgn kanak-kanak  OKU...
sebenarnya,
bukan semua penghuni rumah tu kanak-kanak...
yang umur belasan tahun pon ade...
kami masuk je dari pintu pagar,
dorg lambai tgn sambil menjerit 'haai...'
macam dah lama kenal...
pastu dorg salam,
siap muah2 cam org pompuan slalu buat bila jumpa...
alaa,
yg gesel2 pipi tu...
u get what i mean?
hahahaa...
mesra kan?
bila dorg sambut kedatangan kami tu,
aku dapat rasa yg dorg sgt happy...
senyum je....

rumah ni mcm nursery laa...
parents yg ada anak istimewa ni hantar anak2 dorg kat sini...
bila balik kerja dorg dtg amk...
satu lagi,
rumah ni campur2...
ade cina, india, ngn melayu...
dan dorg semua pon mesra antara satu sama lain...
happy je tgk dorg cam adek beradik..

majlis berbuka puasa ni ktorg mulakan dgn aktiviti sket,
bagi dorg lukis2...
macam2 la yg dorg lukis...
teringat zaman2 tadika dulu...
nak dekat buka tu,
lagi ramai kanak-kanak OKU ni dtg...
dorg datang ngn parents dorg...
parents dorg pon join skali majlis ni...
rasa terharu jgk la dpt support drpd parents dorg ni...

ni pengalaman baru gak utk aku...
1st time dapat buka dgn anak-anak istimewa ni...
macam sebelum2 ni aku pernah berbuka puasa kat rumah anak-anak yatim...
memang 2 situasi/keadaan yang berbeza laa...
bila tgk dorg ni,
rasa insaf laa...
bersyukur atas apa yg ada,
dan simpati dgn nasib dorg...

kami sempat menunaikan solat tarawikh kat rumah tu...
lepas habis semua tu,
baru kami berangkat pulang ke UPM...
ok lah...
jom tgk gambar2 yg sempat aku snap...
byk lagi sebenarnye,
tapi kat kamera org lain....

ceria je dorg ni bergurau senda...

sampai2 je kami amk gmbr dulu...aku yg snap gmbr ni...
so xde la aku kat dalam tu...



mereka start melukis...

time melukis...

dah lukis, letak gam, pastu tabur kacang2 tu...

peace...

bergambar dgn cikgu2 dorg...


majlis perasmian yg simple...


itu saja....
daaa...

8 comments:

AiN Z said...

bestnye buka puasa ramai2 cmni.. ^.^

semoga amalan bulan ni di terima dan diredhoi :)

shi3la said...

salam kenal dik..rasenyer pestime sayer menjengah ke sini..nice blog here..

salam Ramadhan...

::dAuZsHaNLeY:: said...

AiN Z: best sgt..meriah...insyaallah..

shi3la:thanks sis! rajin2 la jengah kat sini..salam ramadhan juga...

nas said...

lambat sikit tunggu ko pyer shoutbox..so komen kat sini lah..
erm..
da 3 hari dah gb jadi cmnie..
xleh nak bukak2..
kt twitter.gb ckp ader masalah..huhu

diraja22 said...

jgn lupa pd golongan yg memrlukan ini jg..

eqbalzack said...

kena byk sabar dgn OKU ni kan?

hans said...

aku masih belum diberi peluang lagi berbuka puasa bersama mereka yang bertuah nih
insyaallah minta2 ada peluang sekali nanti

P/S : Digi Sayang Aku Agaknya! Hahaha

::dAuZsHaNLeY:: said...

diraja22: insyaallah...

eqbalzack:oh, abg eq memberi komen disituu...hahahaa..mmg kena byk sabar..tp best gak tgk perangai dorg tu..

hans:amin...semoga dimakbulkan...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...