Free Widgets

Saturday, December 24, 2011

Kisah Seorang Kawan Yang Mengidap Kanser Stage 4

assalamualaikum...
aku baru je balik drpd melawat kawan
aku yang mengidap barah tahap 4...
kalau korg masih ingat lagi entry aku masa aku kerja kat Secret Recipe,
supervisor aku kat tempat kerja tu lah yg sakit..
aku panggil dia kak nor..
dia mmg sporting, senang berkawan laa..

masa time kerja kadang2 dia sakit perut,
makin lama, makin kerap..
bila suruh check dia xnak..
dia kata biasa je,
pastu, dalam bulan lepas xsilap,
dia bgtau, dia masuk wad..
aku ingat biasa je lah..
beberapa minggu lepas tu,
dia msg aku, dia kata dia ada kanser kat limpa, hati, pancreas..
aku mcm xpercaya,
terus 3 organ kena serang..
dia bgtau lagi dah stage 4 dah..
ya Allah..

tadi aku pergi tgk dia kat rumah..
dia sangat kurus..
mmg aku terkejut..
dia dah tak se-happy dulu yg aku kenal..
ye la, boleh bayangkan tak,
orang yg perangai dia happy-go-lucky,
tiba2 dapat kanser, yang dah stage 4..
mmg dah lain..
lemah je badan dia..
khamis depan ni baru dia nak pergi buat first kimoterapi dia..

so, aku nak mintak tolong kat korg semua,
doakan kesihtan kak nor..
semoga dia kuat lawan penyakit dia tu..
amin..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...