Free Widgets

Thursday, May 2, 2013

Chicken Spinach Quiche! First Attempt.

assalamualaikum,
masa cuti hari pekerja hari tu,
ya, kini aku seorang pekerja.
pekerja yang akan tamat tempoh bekerja bulan depan.
lepas tu, tak taulah terus jadi pekerja,
ataupun kembali menjadi pelajar.
hewhewhew..

ceritanya begini.
aku try buat Quiche.
mula-mula aku dengan keyakinan paling tinggi eja Quiche sebagai Quinche.
pastu, ada seorang pakar masakan tanya aku,
"Quiche ke Quinche?"
and it's Quiche.
hahaha.
thanks Aya sebab menyedarkan saya.
kalau tak, mesti aku dah hanyut dalam dunia kesesatan.
and don't even know how to pronounce that word.
errr..

aku pernah ternampak resepi quiche ni.
sebab bunyi pun agak asing,
jadi aku abaikan.
bila tengok gambar,
macam pie je.
tak lah susah sangat pun nak buat.

aku amek resepi ni daripada blog Dr. Ezani.
kat sini.
malas aku nak tulis balik,
maksud aku malas nak type.
kalau nak tengok, silalah ke blog beliau ye.

sebenarnya,
inti quiche ni boleh je ikut tekak korang.
nak letak apa.
yang aku buat ni chicken spinach.
aku pakai chicken sausage je instead of chicken breast.
malas aku nak carik chicken breast,
nanti kesian chicken tu takde breast.
macam mana anak-anak chicken tu nak menyusu.
eh, chicken menyusu ke? -,-
ok, cukup!
spinach tu, aku pakai spinach lah.
pastu aku olah lah sikit-sikit.
aku tambah tomato sikit.
ingat nak tambah macam-macam lagi,
tapi, cukuplah dgn bahan-bahan tu.

disebabkan aku malas nak type resepi,
jadi aku sajikan dengan gambar-gambar je lah ye?

pastry dough

fillings.

pour the sour cream, milk and eggs (mixed togehter).

tadaa!

done!




like kalau suka! :)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...