Wednesday, April 28, 2010

resepi yang tak menjadi...


depan rumah ade pokok,
pokok cantik xpernah lihat...
sape tau nyanyi lagu ni??
lagu nyanyi time orientasi kat matrix dulu..
hahaha...

tp bukan pasal lagu tu yg ingin dibincangkan...
pasal pokok...
cerita nye cani...
kat dpn rumah aku ade pokok mangga...
da berbuah pon...
but this time,
cm xjd je sbb buah die xbyk cm yg lepas2...

ok sebenarye bukan nk cter pasal pokok,
tp pasal buah...
jgn pening dulu...
hahah...
mmg pusing2 sket...
aku pon petik la buah mangga tu...
yg muda la..
aku pon fikir,
nk mkn cm tu je da biasa...
wat jeruk pon dah biasa...
wat kerabu mangga plak ah...
kebetulan baru2 ni ade lak terbaca cara2 nk wat kerabu mangga kat news paper...
ape lagi,
try la buat...
senang je...
pakai campak2 je bhn2 nye,
pastu gaul sehingga sebati ye puan2...
sebelum ni makan kat kafe cm ok je kan,
so nk try wat sendiri la plak...
bila dah siap,
nmpk cm pelik...
mungkin terlebih kacang...
sebab dlm resepi tu suruh letak kacang,
aku letak la...
die xcakap brp byk...
pastu aku rase...
skali rase ok...*nk sedapkan hati...
kali kedua mcm ade yg xkena...
pastu mak aku rase gak...
die kata xsedap..
dah macam pecal...
aku paksa adk aku makan,
dia pun makan lah...
kunyah2...
sampai dapur dia g buang!*ko ingt aku xnmpk?
kurang asam tol...
tp aku rase ok jea...
cuma mungkin terlebih kacang...
nak sedapkan hati, aku pon ratah je la benda tu
sampai stengah mangkuk...
dah aku yg buat,
mestila nk kata sedap gak walaupon...
tgk da xde org,
g dapur, amk surat khabar lama,
boh mangga tu dan buang dlm plastik...

natijahnya skng,
perut aku sakit...
3,4 kali klua masuk toilet...
bila pk2 balik,
baru teringat td makan kerabu mangga tu...
oh...
masih memulas2...
nasib baek org2 kat dlm rumah ni xmkn sgt...
kalau x,
berebut2 toilet laa...
tp, rasanya semua ramuan yg aku wat tu ok je...
ape ntah yg xkena...
hmm...
barangkali resepi tu salah kot...
hahaha...
nak jugak~~

dah..
bai..


nota kaki: sebelum ni aku de makan som tam...sedap gak laa..sape penah mkn??

2 comments:

~fatin~ said...

haha...
amek ko..masuk jamban...
hehe..
sy penah rse som tam
hehe...

::dAuZsHaNLeY:: said...

haha...
nt aku wat kan ntok kau~~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...