Tuesday, April 20, 2010

tips berguna untuk semua~


korg pernah dgr x kes pukau- memukau ni??
bukan 'memukau' yg itu aku maksudkan...
pukau disini adalah salah satu amalan sihir...
yup,
bukan zaman dulu2 je ada pukau2 ni...
skng pon masih wujud...
mungkin lebih advanced!

nk cerita pengalaman, mmg xde *mintak jauh lah...
saje nk share ngn korg semua beberapa tips utk mengatasi masalah ini....
td aku tgk 1 program kat tv...
topik dia pukau di zaman moden...
sebenarnya pukau ni ada byk kategori...
ade yg pukau utk beberapa minit, ada yg memakan masa yg agak lama...
biasa yg kte dgr mengenai kes pukau ni,
masa kat parking lot,
atau pun dia pakai angin ataupun asap...*sgt bahaya...
aku pon baru tau,
pukau ni jgk boleh berpanjangan...
mcm2 masalh boleh timbul berpunca drpd pukau ni...

ok,
tips pertama...
baca ayat ke-17 surah al a'raf...
ayat ni melindung kte drpd terkena pukau...
mungkin sebelum keluar rumah,
boleh la dibaca ayat tu....

tips kedua,
utk menyedarkan org drpd pukau,
pakai limau kasturi....
ada 1 cerita ustaz tu ckp,
dia ni dah kena pukau dari kat bank lagi...
dia xsedar sampai kat rumah utk amk buku bank...
dia ni mmg minat mkn laksa...
masa tu isteri dia ajak makan laksa...
tp dia xnk,
isteri dia pelik sbb suami dia xpernah menolak makan laksa...
pastu, isteri dia tarik laki tu duduk makan kat meja...
tau kan, laksa kan ada sket2 limau kasturi...
bila bau limau tu je,
laki tu tersedar..
dan bertanya kenapa dia pegang buku bank tu...
ustaz tu bgtau jgk,
selain limau kasturi tu,
boleh jugak pakai minyak kasturi putih yg ada kat pasaran...
kaedah pemakaian nye,
sapu kat pergelangan tgn, kat nadi tu...
pastu gosok...
then sapu kat bulu kening kita...
insyaallah...

so dgn beberapa tips yg dikongsikan td
dpt memberi sedikit manfaat kat korg sume...
renung2kan & selamat beramal~~

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...