Free Widgets

Saturday, January 28, 2012

Al-Fatihah untuk Kak Nor...

assalamualaikum...
semalam aku dapat satu berita sedih,
kak nor meninggal..........
dia menghembuskan nafas terakhir jam 9mlm di HUKM..
boleh baca (entry ni)
sedih mmg sedih..
tapi setiap yg hidup akan mati..

ade sorg kawan yg sama tempat kerja dulu msg aku,
dia terkilan sebab xsempat ziarah kak nor masa sakit dulu..
nasib baik aku sempat ziarah dia..
ingat lagi masa aku ziarah dia dulu kat rumah dia,
masa tu ade orang meninggal baris rumah dia tu..
aku tak expect pon ade org meninggal,
aku ingat kenduri kawen ke, etc.
masuk2 rumah dia je,
dia bgtau ade org meninggal tu..
pastu,
dia cakap
"tak terkejut pulak ko?"
aku diam je..
aku paham maksud dia..
mesti dia ingat yang aku fikir org yg meninggal tu dia..
kak nor, kak nor..
sakit2 pon nak bergurau..

sejak seminggu lepas ni,
aku mcm asyik teringat kat dia..
maksud aku,
aku tertanya-tanya,
macam mana lah keadaan dia skng..
rasa macam nak sgt melawat dia sekali lagi..
malam tadi dapat msg,
kak nor dah takde..
aku ingat last dia cakap kat aku masa melawat dia aritu,
"nanti datang lah lagi..."
itulah last aku jumpa dia..

walaupon ktorg kenal baru 2 bulan lebih..
rasa macam senang je berkawan dgn dia..
cepat je ngam dgn dia..
walaupon umur aku dgn kak nor 5 tahun beza,
dia layan mcm kawan2 dia je..
bila masa rehat,
selalu dia ajak makan sekali..
siap belanja lagi..
boleh kata, setiap kali kluar dgn dia,
mesti dia yg bayar..
kak nor sgt sporting.
she's very kind to me..

serius tak sangka kak nor pergi terlalu cepat..
baru kenal, dah hilang..
semoga rohnya dicucuri rahmat,
semoga kak nor aman disana...
al-fatihah-noraiza halim~

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...