Wednesday, May 26, 2010

bukan hikayat putera syazlan tapi. . .


salam semua!!!
ari ni dok lepak2 kat gb,
pastu selongkar la youtube...
skali nmpak lah 1 trailer filem Malaysia yg akan ditayangkan xlama lagi...
filem 'THE MALAY CHRONICLES : BLODDLINES
kalau org melayu panggil 'merong mahawangsa' je...

sebenarnya filem ni diadaptasi kan drpd karya sastera yg bertajuk
'hikayat merong mahawangsa'
aku sendiri pon xpernah kaji/baca hikayat ni...
apa yang aku baca td,
hikayat ni menerangkan asal usul raja-raja negeri kedah...
nak tahu lebih lanjut pasal sejarah hikayat ni boleh klik sini...

ni la buku 'hikayat merong mahawangsa' tuu...

okeh,
rasanya ni satu usaha yg baik yang cuba diketengahkan...
ye la, org yg kurang tau sejarah cam aku ni
dpt la tau serba sedikit sejarah kat malaysia ni...
tahniah lah kepada team KRU yg bersungguh2 menerbitkan sebuah filem mcm ni...
juga kepada yusri yg mengarah cter ni....

drpd trailer yg aku tgk ni,
agak hebat jgk la cerita ni...
ala2 filem troy...
rasanya filem ni boleh jual kat international...
xnak byk buang masa lagi,
sape yg belum tgk trailer filem ni,
jom kte tgk sama-sama...




3 comments:

aainaa said...

best ke cite nie.?
saye nk tgk shrek n lagenda budak setan la.. haha :DD

::dAuZsHaNLeY:: said...

xtau laa....
coz mcm gempak je...
cter tu pon saya nak tgk jgk!
hehe...
tp dah tgk blm trailer cter ni???
try la tgk dulu...

ALLIFF26@ eLLe_G'o'wJezz said...

bila release agak2 nye???

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...