Sunday, May 30, 2010

kejayaan radio lain, kejayaan radio era juga?

hai bloggers!
entry kali ni nk btau pendapat/pandangan peribadi aku
tentang radio2 yg ada kat malaysia ni...
especially radio yg berbahasa melayu laa..
boleh tak ni?

xde laa..
td dok terfikir kejap...
skng ni byk stesen radio kat  malaysia ni berlumba-lumba
nak jd stesen radio nombor 1...
bagos la tu kan?
bersaing secara sihat lah org kata...
boleh tak aku kata,
kejayaan stesen radio lain,*stesen radio berbahasa melayu.
adalah kejayaan radio era juga...
boleh?


mesti ada sebab aku ckp mcm tu kan?
okeh...
pada asal nya,
penyampai2 radio era terdiri drpd
linda onn, halim othman, khairil rashid, nila kurnia,
fara fauzana, seelan paul,
faizal ismail, nana, kieran dan zizi....*ni antara yg pernah bekerja kat era...
dan mereka ni jgk la pernah membuat radio
era menjadi radio no.1 malaysia...

dan mereka ni sedikit demi sedikit berpecah
utk menyertai stesen radio yg lain...
stesen radio yg dorg ni masuk melonjak rating nya...
kalau xjd no.1 pon,
menigkat la pendengar radio tu...

sekarang,
fara fauzana, faizal ismail, kieran dan seelan paul,
bertugas kat hotfm...
radio ni pon pernah memegang title radio no.1 malaysia...
kan?
org2 ini dulu pernah menimba pengalaman kat radio era...



sekarang ada lagi satu stesen radio yg sedang meningkat naik,
iaitu suria fm...
rating pendengar radio ni juga meningkat...
ni pencapaian terkini suria fm
 mencapai jumlah pendengarnya yang paling tinggi.
 mencapai peningkatan sebanyak 165% purata pendengar.
 mencapai peningkatan sebanyak 51% pendengar setia.
 pencapaian terbaik dalam perkongsian pasaran pendengar radio.

penyampai suria, linda onn, halim othman dan zizi...
mereka pernah menjadi warga kerja era dulu...


okeh,
sinar fm pulak...
dengar nya dah jadi stesen no.1...*betol kan kalau silap...
kat sinar ni,
khairil rashid, nila kurnia,
linda onn dan halim othman*sebelum HO ngn LO pindah g suria...
pon pernah menjadi penyampai kat radio era,
sebelum bekerja di stesen radio sekarang...


betol tak pendapat aku ni?
aku jadi penganalisis radio sekejap...
radio era ni boleh dianggap mcm baka la...
produce penyampai2 yg bagus...
mcm mana aku boleh buat analisis ni?
sebab aku dulu dgr era je,
xde radio lain dah....
bila nama-nama kat atas td dah xde,
mcm2 radio lah aku dgr...
sekarang ni aku da xkesah da...
tukar2 radio je...
radio2 yang ni pon aku layan...


ni ade la sket gmbr2 lama...
layan je laahh..




itu saje utk hari ini...
have a nice day!


10 comments:

nas said...

agak stuju gak...bekas2 penyampai radio nie penyumbang kepada kejayaan radio2 len..ehehe..ak minat hot fm n sinar fm agy..

hans said...

yups
tak ada yg lama maka tak wujud yg baru

Mysara Newrie said...

eh betul jugak tue kan? baru terfikir. haha ;DDD

meowwmania said...

ok dah layann zass......

salam ziarah,
meoww~

aainaa said...

setuju sangat2.!!!.
tp xkisahla radio mane2 pon..
if ase borink tuka channel lain.
kan senang.. hahaha :DDDD

::dAuZsHaNLeY:: said...

Mysara Newrie: betol kan? ahaha..
meowwmania: thanks ziarah..
aainaa: terima kasih sokong my opinion.. same laa..boring, tuka channel!

saya_arief said...

hot fm bez..

princeduyong said...

sinar jadi no 1 sbb ada salleh yaacob...best best...

hellioz said...

semua parodi
same thing...
gyahahahahaahah~

btw,
mainstream song sucks
gyahahahaha~

my perspective~

::dAuZsHaNLeY:: said...

princeduyong: mungkin jugak..
hellioz: o0keh...gyahahah..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...