Free Widgets

Monday, May 24, 2010

cerita di pagi hari yang. . .

hai..
boleh tak aku nak cerita pasal pagi tadi??
boleh tak boleh,
aku nak tulis gak...

mcm biasalah,
lepas subuh tdo balik...
bgn semula pukul 8...
ok la tu kan?
pastu kluar g kedai,
nak g beli roti ntok breakfast...
start kereta jap...
lepak2 dlm kereta dlm 10 minit sambil dgr radio...
pastu,
gerak la g kedai runcit kat depan rumah ni...
kedai sri rajeswari...*promote oke! meh komisyen...
xjaoh pon dalam beberapa puluh meter jek...
kalau jalan kaki xsampai 3 minit pon...
tapi gatal gak nak naik kereta...
bukan ape,
dah dua hari kot kereta tu xstart...

dah selesai sume kat kedai tu,
aku pon menuju ke kereta...
masa aku nak start enjin kereta,
ada berlaku kejutan...
ahaha...
ingat AF je ade kejutan?
kali ni kereta aku plak wat kejutan kat aku...
dah pandai dah die nak wat surprise2 kat aku skng...
so, aku pon buat2 terkejut lah...(=_=")
kereta aku xboleh start...
paham?
xboleh start langsung...
senyap je...
oh,
asal kau ni kereta?
xpernah2 kau buat perangai camni...
aku pon cuba lah berulangkali supaya dapat menghidupkan nye kembali....
tetapi tidak membuahkan hasil*hakhak...ayat novel mane lah ni...
aku xberani plak nak usik2 benda kat enjin tu...
kang lagi jahanam dibuatnye...
dgn perut yg kelaparan...
aku pon mengambil keputusan utk berlalu pergi...*ayat poyo...=)
nasib la kedai ngn rumah aku tu dekat jek...
boleh lah aku berlari-lari anak balik ke rumah...

pastu,
aku call lah bapak aku...
dah cerita semua,
die kata nnti die call pakcik pi'e...
oh, beliau ni merupakan jiran aku...
beliau seorang doktor pakar cinta kereta a.k.a foreman laa...
mmg kalau kereta ade problem mmg akan dirujuk kepada beliau...
pastu my daddy call balik,
die kata pakcik pi'e kat kebun die...
lambat sket die dtg...
takpe lah..
aku pon kat rumah je...
boleh lah tgk tv ke, buat ape yg patot...
jauh disudut hati masih risaukan kesihatan kereta itu...

secara ringkasnye,
dalam kol 11 lebih door bell rumah aku berdetak berbunyi....
ini menandakan beliau sudah bersedia merawat kereta aku di tempat kejadian...
tiba di tempat kejadian...
bila di tgk2 rupanya,
bateri dah jahanam...
benda yg menyambungkan bateri dgn wayar ke hape ntah tu dah patah...
dah tak dok diam lagi benda tu,
boleh goyang2...
benda tu pon dah berbuih2...
mcm org kena sawan tu..
kaler biru lagii...
pakcik pi'e pon mencadangkan supaya menukar bateri baru...
tidak lama kemudian,
bapa ku sampai di tempat kejadian...
lalu mereka berdua pon pergi lah mencari bateri baru utk digantikan...

nampak tu? benda tu la yg patah...dah mcm ape dah..


hahhh....
ptg td,
kereta tu dah sihat balik dah...
alhamdulillah....
nasib baik lah kau buat perangai dkt2 ngn rumah aku...
kalau ko buat perangai time aku kluar kemana-mana ke,
tak ke haru?
so,
pasni jgn la wat lagi yea?
i'm begging you...
hahah...
ape2 aje laahh....
tu je ulasan utk hari ini...
chao!
salam....=)

3 comments:

anelda said...

dauzie...drive sy nnt bile blk mesia...huhu

::dAuZsHaNLeY:: said...

eddy..
insyaallah kalo aku xde kelas,
aku g la..
yea, yea je nak suruh aku drive ko..

HAFIZAL said...

erm tu lah kalo kereta meragam bila nak g kerja...lg haru...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...