Monday, May 10, 2010

lepas makan minum air sejuk..sedapnye!

hari ni saya nk bg ceramah sket...
semlm masa tgh check2 emel kat inbox,
nk delete emel2 facebook yg belambak2 tu...
skali aku ternmpak 1 emel yg menarik perhatian...
bukan emel berantai atau pon MLM...
tetapi mengenai manusia...
kesihatan manusia...

disebabkan aku prihatin dan ambil berat dgn semua pembaca blog aku ni,
so aku rasa terpanggil utk berkongsi maklumat ni dgn korg semua...
ok, sila ambil perhatian!
nk tanye sket...
korg mesti suke minum air sejuk+ais lepas mkn kan?
ade gak habit korg2 ni yg bila dah abes minum tu g makan ais2 dlm gelas tuh...
ish2...
this is not good for your health...
ye aku pon wat sebenarnye...
tp bila dah baca artikel ni rase cm nk ubah la cara pemakanan aku...
malas nk taip,
aku copy paste je lah...

Serangan Jantung dan Amalan Minum Air Panas .... 

Artikel ini berguna untuk semua. 

Bukan sahaja amalan meminum air panas selepas makan, tetapi berhubung SERANGAN JANTUNG!!!!.
Kita tidak akan kehilangan apa-apa... malah 
akan mendapat faedah dari amalan ini. 

Kepada sesiapa yang suka minum AIS, artikel ini sesuai untuk anda baca.  Sememangnya sedap minum air berAIS selepas makan. 
Walaubagaimanapun, AIS akan membekukan makanan berminyak 
yang baru kita makan.  Ia akan memperlahankan penghadaman kita.  
Bila lemak-lemak ini terbentuk di dalam usus, ia akan menyempitkan banyak saluran dan lama kelamaan ia akan  menyebabkan lemak berkumpul dan kita semakin gemuk dan  menuju  ke arah mendapat pelbagai PENYAKIT. 
Jalan terbaik...adalah untuk minum sup panas atau air PANAS/suam selepas makan.
   

Nota penting tentang SERANGAN JANTUNG!!!
 

Anda patut tahu bahawa bukan semua tanda-tanda serangan jantung akan mula terasa pada tangan sebelah kiri.
   
Berhati-hati juga pada permulaan sakit sedikit-sedikit pada bahagian atas dada anda.
   
Anda mungkin tidak akan mengalami sakit dada pada 
serangan pertama  serangan jantung.
   
Keletihan dan berpeluh adalah tanda-tanda biasa.  Malah 60% penghidap SAKIT JANTUNG tidak bangun selepas tidur.  
Marilah kita berwaspada dan berhati-hati.
   





sekarang korg semua dah tau kan??
nk gak ke minum air sejuk pas makan???
sekali sekala xpe laa...*nak jugak tuuh...
so, dah tau ni sampai2kan lah kat
family, kawan2, sedara mara dan juga jiran2 kalian...

nota kaki: aku ade gak terbaca yg xelok minum air lepas makan...nk minum pon at least setengah jam lepas makan...betol ke? tapi aku minum jea...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...